Annyira belejöttem már a pénztárca kímélő kirakat túrába Budapesten az Andrássy úton és Bécsben városszerte, hogy Firenzébe érve is kedvem támadt egy jó kis vizuális bevásárlásra. Agyonpakolt képzeletbeli bőröndökkel repültem vissza Budapestre.
I can say I'm an expert of window-shopping as I've already practiced along Andrássy Avenue (Andrássy út) in Budapest and in Vienna. In order not to lose my expertise I had to practice in Florence as well. To be honest, I filled up many visionary suitcases with stuffs what I bought during my window shopping tour.
Firenze a divat egyik bölcsője a sok közül. Innen indult útnak többek között Pucci és 1921-ben Gucci, de nem szabad elfelejtenünk Ferragamo-t sem, aki az Amerikai Egyesült Államokból való visszatérését követően telepedett le itt 1927-ben. Mindezek mellett a város nemcsak a luxus divatárukkal, hanem ún. street fashion darabokkal is igyekszik az utcán andalgókat boltjaiba csábítani.
Florence is one of the cradles of fashion. More luxury fashion brands were founded in Florence: Pucci, Gucci in 1921, Ferragamo. However Florence also offers cheaper brands like street fashion brands to do window-shopping.
Arról is essék szó, hogy Firenze építészete lenyűgöző, köszönhetően elsősorban a Medici család több évszázadot felölelő jelenlétének és vezető szerepének, melynek jelei majdnem minden utca sarkon ránk köszönnek. Ám magáról a városról szóljon majd egy másik bejegyzés, most koncentráljunk valóban csak a kirakat túrára.
Florence is impressive thanks for the Medici family as well, but I will introduce it in another post.
Hogy ápoljuk a férfi lelkét is, elsőként egy jópofa, száz eurós fa borítású karóra beszerzésével kacérkodtunk. Tudatos vásárlóként - nem felejtve azt sem, hogy kirakat túrázunk - csupán jól megnéztünk magunknak őket, annak érdekében, hogy máshol is leellenőrizzük az árakat. Nos, így a jelenből a múltra tekintve azt mondhatom, mindenhol hasonló összeget kérnek ezért az óráért.
In order to show to my man how is window shopping going on, we began with a wood watches to 'buy'.
Többször botlottunk finom kelméket áruló textilboltokba: fa boltbelső, plafonig érő polcok, telis-tele színpompás anyagokkal. Miután biztosra vesszük, hogy visszatérünk, a következő bevásárlótúrára szabásminta tervvel érkezünk, és akkor semmi nem állhat már az utunkba.
We saw many textile shops full with amazing fabric.Before our next journey to Florence we will search pattern and after continue window-shopping.
Volt, hogy csak egyedül vásároltam (álltam) a kirakat előtt: az utca népe a földet bámulva suhant el a díszlet előtt.
Sometimes we were the only one customers in front of some windows: the others were walking and only watching the ground.
Dolce & Gabbana. Egy pár barokkos kiegészítő igazán feldobja a legegyszerűbb szettet is, így elcsábultam.
Dolce & Gabbana. Some accessories in Baroque style change my whole look, so I had to purchase these definitely.
Miután a hangsúlyos kiegészítők (legfőképpen nyakláncok) korát éljük, így az én lelkemet is ápoltuk, és jól 'bevásároltunk' egy-két összetéveszthetetlen darabot.
As nowadays statement necklaces are in mainstream, we 'bought' a couple of them for me.
A világon jelenleg összesen öt darab Roberto Cavalli kávézó működik: Firenzében van az egyik. Itt úgy belakmároztunk a látványból, hogy ezt követően meglehetősen nehezen indultunk tovább.
There are five Roberto Cavalli Café on the world at the moment: one of them is located in Florence.
Naná, hogy nem személyautó reklámot feszítettek a renoválandó épület homlokzatára.
Fashion is everywhere in Florence even on the facade of the building to be renovated.
Egy kis candy plasztikra à la Furla nagy szükség volt, hiszen már nem volt szabad hely, ahova pakolhattunk volna.
Candybag from PVC by Furla it a must-have, to store my new goodies.
Az a firenzei macska divat - képeslapokon. Ha majd lesz macskánk, ebből inspirálódunk.
Cat fashion - on post cards. Once we have cat we will remind ourselves on this cat fashion.
Ilyen kérem a tipikus kirakat bevásárlás, ha párosával űzi (vagy trióban) az ember lánya. Valahogy mi is hasonlóan festhettünk.
This is how a couple do window shopping. We looked the same like them that's for sure.
Részlet a Ponte Vecchio (Régi Híd) ékszerkínálatából. Miután szigorú költségvetéssel érkeztünk kirakat túránkra, a hídon nem állt módunkban egyetlen egy csillogó darabot sem magunkkkal vinni.
Fragment from jewelries on Ponte Vecchio (Old Bridge). As we had strict budget for our window-shopping we couldn't buy any jewels on the bridge.
Bár Salvatore Ferragamo múzeumát és aktuális kínálatát már kiveséztem, mondhatni az egyik képzeletbeli bőröndünk telis-tele volt lábbelikkel, mégsem mehetek el kép nélkül a kirakata mellett. Ha a múzeumba is betekintenél, kattints az erről szóló bejegyzésemre.
The shop and museum of Salvatore Ferragamo in Florence. As this post is only about window-shopping, which means we didn't enter the shops simultaneously, I cannot show the museum to you now. Nevertheless, if you are interested how wonderful shoes are placed on the exhibition, don't hesitate to click here.
A friss házas George. Azért a tolatás közbeni sármos hátrapillantás az ott vna,még akkor is, ha itt a karóra a lényeg. A párocska testtartása itt is tipikusnak mondható: a hölgyemény már menne, míg ura elállja a menekülési útvonalat, nyilván nem szánt-szándékkal, de legalább ösztönösen. Kérem, ha már lerántottam a leplet arról, hogy az uram miként ráncigált el pér kirakat elől, nem lehetek álszent és elárulom, mi is így festettünk pár kirakat előtt.
Just married George. Nevertheless we looked the same like this couple when we were standing in front of windows which weren't that exciting for me: I wanted to leave.
Missioni.
Missioni.
Idei Moschino: szexi gardrób Barbie-nak, bolondozásra mindig kapható vagyok, s bár nem vagyok egy tipikus Barbie, egy-két cucc szépen becsomagolva jött velünk tovább.
Moschino's fashion this year: sexy wardrobe for Barbie. However I'm not a typical Barbie, I bought some piece of funny clothes by Moschino.
Gondoltunk az otthon hagyott lurkóra is, neki is jutott pár klassz darab, amit ugyan egy-kettőre ki fog nőni, de miért is ne legyünk nagylelkűek, ha már kirakat túrázunk?
We also thought about the kid who stayed at home, during our window shopping and picked some pieces to him as well.
Jelezvén, hogy képes beszámolóm és a kirakattúrára szánt költségvetés végére értem, íme a képregény végére az elmaradhatatlan Exit avagy Lost falfirka. A firenzei utcák, sikátorok kevésbé jó állapotban lévő falszakaszain gyakran feltűnik ez az általában lufival menekülő pöttöm figura.
Kövess Facebook-on ITT és Instagram-on ITT, vagy, ha úgy tetszik értesülj a friss bejegyzésekről a Bloglovin segítségével!
Szép napot!
Just to be sure this is the end of my post and my budget, dedicated for window shopping, I inserted the Exit (Lost) graffiti. During my stay in Florence, I noticed this small drawing with balloon along many streets where the houses are in worse condition.
Follow me on Facebook HERE or Instagram HERE. Follow my blog with Bloglovin!
Have a nice day!
DRKUKTA
CsekklisztNo.10Reloaded 2014.11.26. 13:36:23
drkuktart 2014.11.27. 08:20:36