For English scroll down
Úgy határoztam, hogy amíg én itt ácsingózom, hogy kipróbálhassam végre a MOL Bubit (április közepe óta nagy a csend a Facebook oldaluk alapján), és eme kívánságom beteljesületlen marad, addig körbenézek, mit rejteget a kétkerék megszállottjainak a világ porondja. Eddig Hollandiában és Spanyolországban és Belgiumban néztem körbe.
Ahogy ígértem, vizuális sétámat Olaszországban folytatom.
Until I am waiting (since this post) for trying the new public bike system of Budapest, called MOL Bubi (according to their Facebook site, no steps forward happened since the middle of April) I have decided I will take a look around the world's bike situation. I have already visited the Netherlands and Spain and Belgium.
As I promised, I continue my visual trip in Italy.
Függetlenül attól, hogy lenyűgöz Bologna, ott jártunkkor mégsem fókuszáltam a kerékpárokra. Meglepő módon ennek a rém hideg időjárás lehetett az oka. Robogót viszont rettentő sokat láttam. Szintén meglepő módon.
Independently from the fact I was impressed by Bologna and had perfect time there, I have not focused on the bike topic. I have the feeling it happened because it was really cold. However the city was full by scooters.
Miután viszont ez a bejegyzés a biciklik és az olaszok kapcsolatáról szól, körbenéztem az interneten, mit lehet tudni e vonatkozásban Bolognáról. Nem gondoltam volna, hogy ennyire aktuális a kérdés, hiszen tanulmány lelhető fel az interneten, ami arról szól, hogy Bolognában több, mint egy évtizede igyekeznek a városi közlekedést megreformálni, aminek egyik eleme a közbringarendszer felállítása volt 2005-ben (ha mélyebben érdekel a téma, ITT érhető el az anyag, amely egyébiránt tartalmazza a közbringa állomások lokációját is).
As this post is about the relationship between bikes and Italian people, I made a short research about Bologna on internet. The case is quite actual because the city's leadership is intending to change Bologna's public transport for more then ten years. That's why they have introduced public bike sharing systam in 2005. If you are interested in this topic, you can reach the pesentation HERE. This also contains the stations of public bike sharing system as well.
Ezentúl természetesen bicikli kölcsönzők garmadája csalogatja a kerékpározásra (esetleg kerékpáros városnéző túrára) éhes turistákat például ITT és ITT.
Beyong of public bike sharing, many bike rental companies exist in Bologna as well for example THIS and THIS.
A következő állomásunk Milánó. Igen, Milánó nemcsak a divat (és a vásárlás) egyik fővárosa, de a közkerékpár rendszer kapcsán is felvehetjük nevét a térképre 2008 óta a BikeMi-vel. BikeMi szintén a tömegközlekedés része, továbbá fontos, hogy kizárólag hitelkártyával egyenlíthető ki a használati díj. Információim szerint turistáknak is elérhető.
Well. Our next stop is Milan, which is not only one of the capitals of fashion (and shopping), but now we can memorize Milan's name in connection with bike sharing system as well. Its bike sharing system is called BikeMi and has been launched in 2008. BikeMe is the part of public transport system in Milan and you can pay only by credit card. According to my best knowledge it is also available for tourists.
Személy szerint nem gondolom, hogy Milánóban mindenképpen érdemes biciklit bérelni, ha nem ott élünk vagy csak nagyon rövid időre érkezünk, hiszen a fontosabb látnivalók egymáshoz meglehetősen közel helyezkednek el. Ha még is kerékpár bérlésre adnánk a fejünket, próbálkozhatunk például ITT vagy ITT vagy ITT.
As I see it is not obviously worth to rent a bike in Milan, if we do not live there or we only stay for a short period of time. The must-see attractions are located quite close to each other and can be reached easily by foot. If we insist to bike rental we can try to rent a bike for example HERE or HERE vagy HERE.
És elérkeztünk Rómába.
And we arrived in Rome.
Rómában is élő rendszer a közkerékpár rendszere, habár képem nincsen róla, és elég meglepő módon a honlapja is kizárólag olasz nyelvű, hiába klikkeltem rá az angol nyelvet jelképező zászlócskára. Nincs más választás, meg kell tanulni olaszul is. Vagy pedig keresni egy, a témával foglalkozó angol nyelvű honlapot.
Roma also has bike sharing system, however I have not taken any photo about it. Regarding its website I am a bit suprised because it is only in Italian, however I have clicked on the English flag. We have no choice we must learn Italian too. The other way if you find an English written website about this topic.
Ahogy a képeim mutatják, a robogózás mellett a kerékpározás is elég elterjedt. Turistaként biztosan kerékpároznék, hiszen ahogy ott robogóznak, az meglehetősen kaotikus, egy, a terepet nem ismerő egyénnek igencsak veszélyes. Mondjuk a kerékpározás ellen szól a kerékpárutak hiánya, és az utcácskák kövezete, amely zaklatottá teheti a tekerésünket.
As you can see on my photos, riding a bike is really popular besides riding a scooter. Like tourist I prefer riding a bike instead of scooter, because riding a bike is safer if you do not know the road (and little street) network and this chaotic traffic. However the lack of bike lane network and the stone coating of little streets are against riding a bike.
Azt hiszem, őt végleg leparkolták.
I have the feeling this bike has been parked here forever.
Na meg őt is. Vagy csak a télre várnak, hogy a borostyán ledobja leveleit?
This bike has been parked forever too. Or maybe somebody is waiting for winter time to let the leaves fall down?
Campo de' Fiori. Szeretem.
Campo de' Fiori. Love it.
Bicikliket többek között ITT és ITT is bérelhettek.
You can rent bikes inter alia HERE és HERE too.
Remélem meghoztam a kedveteket egy jó kis tekeréshez, akár itthon, akár külhonban. Ha Olasztországban jártok, a robogózás mellett mindenképpen érdemes tekerni egyet, persze ez kitartás és burkolat függő tevékenység (Rómában elég nehéz, de ahogy a mellékelt képek mutatják, vannak vállalkozó szellemű helyiek). Kerékpáros kitekintésem következő része az Amerikai Egyesült Államokba kalauzol majd el Titeket. Hamarosan a blogon...
Ha tetszett a bejegyzés, kövess Facebook-on ITT és Instagram-on ITT.
Tekerésben gazdag napot kívánok!
I hope my post brought you in the mood to ride a bike whether in Hungary or abroad. If you visit Italy, besides using scooter it is worth to ride a bike if you find normal streets for it (for example it is quite hard to find any in Rime, but it is not impossible as you can see on these pictures). The next part of my bike series will guide you in the United States of America. Soon on the blog...
If you like this post, follow me on Facebook HERE or Instagram HERE.
Have a nice day on two wheels!
DRKUKTA