DRÚJHULLÁM: TIZEN1 (The specialty cafe Tizen1 of Veszprém)

2017. február 08. 07:45 - drkuktart

drkuktart_veszprem_tizen1specialtycafe01.jpg

Az elmúlt évek külföldi turnéi után végre a magyar terepet is van alkalmam jól górcső alá venni. A csillagtúra állomásait elsősorban az itthoni újhullámos kávézók lelőhelyei alapján határoztam meg, s mint ilyen, eléggé vágytam már a veszprémi Tizen1-be is.

Megint egy olyan sztori, ami azzal kezdődik, hogy fogalmam sincs mikor álltam meg utoljára Veszprémben. Elég sok ilyen hely van a világon, itthon is, de a Veszprém-Budapest távolság diszkrét hossza miatt ez mégiscsak kellemetlen. Években mérhető időtartamról beszélek. Az utazáshoz az adta az utolsó löketet, hogy tavaly év végén pont volt egy üresen remekbe szabott péntekem, mikor kis túlzással semmi másra nem vágytam, csak, hogy egy kellemesen feminista nap keretében eljussak a Királynék városába és igyak egy jó kis kávét.

drkuktart_veszprem_tizen1specialtycafe02.jpg

drkuktart_veszprem_tizen1specialtycafe03.jpg

drkuktart_veszprem_tizen1specialtycafe04.jpg

Lévén, hogy a veszprémi helyismeretem távolról sem tökéletes, kihasználva a csodálatos technika nyújtotta kényelmet telefonos térképpel tájékozódtam. Az ártatlan rövidáru bolt képében érkező eltérítővel nem számoltam, így bár sikeresen ellenálltam azon kísértésnek, hogy a Sarolta utca irányába leforduljak, a boltból a Bagolyvári útra kilépve lazán a Fortuna udvar (ami maga is egy utca) végéig sétáltam. A zsákutcát látva leesett a húsz fillér. Amúgy imádok hidegben andalogni, mit nekem egy-két kitérő. Ezek után valószínűsítem, hogy továbbra sem vagyok pöpec kis mitfahrer. Szóval a Tizen1 a Fortuna udvarról nyíló aprócska, és emiatt nyilván romantikusan kanyargó Kereszt utcában bújik meg, annak is a 11. száma alatt egy pofásan rendbehozot,t a centenáriumát már korábban megülő hófehér parasztházban. Élettapasztalatom okán gyanítom, hogy csak az 'r' betűs hónap állta útját annak, hogy a házat körbeölelő kedves kis udvarban folyjon a buli. Jó idő esetén tuti, hogy a ház körül a lila akác lugas alatt kávézik a nép. A kerítésen 'nyitva' táblácska hirdeti az igazat. 

Belépve a házba megkörnyékez a múlt. Csodálatos, hogy a mai szemmel szokatlanul vastag falak egy alig egy éves újhullámos kávézót dédelgetnek, s leltek ezáltal ismét értelmet. Rögtön a pultnál találjuk magunkat, bal kéz felől pedig nyílik a 'szoba', ahol a kandalló körül színes székeken, párnák között ülhetünk. Persze csak akkor, ha mázlisták vagyunk és azon nyomban van szabad hely. Amikor érkeztem, pont teltházas pillanatokat élt a kávézó, ám ahelyett, hogy a városban keringésre buzdítottak volna, felebaráti módon a pultnál bírtak maradásra. Míg kissé tágasabb lett a tér odabent, a pultnál volt alkalmam csacsogni és betevőt választani. A metro csempével kibélelt aprócska kis konyha egyik örlőjére pillantva csábos 42-es kacsintott vissza rám. Ezek után nem meglepő, hogy az itt felszolgált kávét a csillagok közt is otthonosan mozgolódó magyar 42Coffee pörköli. Ottjártamkor Hondurasba és Etiópiába látogathattunk kávéfronton, teákból pedig a Dilmah exkluzív 't-series' név alatt futó termékeiből csemegézhettünk. Kávéból a feketén és a tejes italokon túl, kakaóval, csokival, sőt, alkohollal bolondított változatok is elérhetők, Aeropress segítségével pedig filterkávét is szürcsölgethetünk. Ha úgy van, a forró csoki önmagában is elérhető, különböző ízekben, ha pedig frissítő hűsítőre vágyunk, választhatunk többek között szörpök, limonádék, valamint gyümölcslevek közül is. Alkohol is van, meglehetősen szép választékban, bár laza nap ide vagy oda, éppen nem vágytam rá. A szokásos flat white-omon túl gyömbéres limonádét ittam, több mint remek volt. 

drkuktart_veszprem_tizen1specialtycafe05.jpg

Étel fronton elsősorban paniniben utaznak, választásom az éppen aktuális 'panini ajánlatra' esett, ami többek között kéksajttal, piros pesztóval, fokhagymás szalámival, gorgonzolával, rukkolával és szárított paradicsommal vadított be engem is. Friss, meleg, laktató, remek. Nyilván nem hagyhattam ki a desszertet sem, az elérhető brownie, különféle házi kekszek és sajttorta választékon belül egy krémes sajttorta szeletre szavaztam a látogatás méltó lezárása érdekében. drkuktart_veszprem_tizen1specialtycafe06.jpg

Miután végre jóllaktam, és a hely is ürült egy pillanatnyit, volt időm körbe sandítani. Ha akarnám, se titkolhatnám, még vízkereszt előtt jártam a Tizen1-ben. A fehér falak előtt szépen érvényesültek a különböző színes kis dekorelemek, amelyek egy része az ünnephez kapcsolódott, más része az állandó arculat eleme. Imádtam a több tucat gömbből formázott, minden kis légörvényre finoman himbálózó jelképes fát az utcafrontra nyíló ablakban, a sokkolt tekintettel alatta ülő rénszarvast (?), hogy a fehérre mázolt, számozott katonaládáról ne is szóljak. drkuktart_veszprem_tizen1specialtycafe07.jpg

drkuktart_veszprem_tizen1specialtycafe08.jpg

Jó kis fekvésének köszönhetően a házat körbevevő kertre nyíló ablakon keresztül koradélután irigylésreméltón szöktek be a napsugarak. El tudtam volna nézelődni a nagy gonddal felöltöztetett szobát, ahol mindennek megvan a maga helye, még a falra szögezett barna bőr gyermekcipő sem hat idegenül. Felettem testes manócska ücsörgött a dobozban sorakozó könyvek közé préselve apró testét, hátam mögött puha párnák szolgálták a kényelmemet. drkuktart_veszprem_tizen1specialtycafe09.jpg

drkuktart_veszprem_tizen1specialtycafe10.jpg

drkuktart_veszprem_tizen1specialtycafe11.jpg

drkuktart_veszprem_tizen1specialtycafe12.jpg

drkuktart_veszprem_tizen1specialtycafe13.jpg

drkuktart_veszprem_tizen1specialtycafe14.jpg

drkuktart_veszprem_tizen1specialtycafe15.jpg

A vendégtérben egymástól emberi távolságra felsorakoztatott mintegy öt asztalnak, a puha textileknek, a falakra aggatott, a kandalló párkányán sorakozó vagy éppen az ablakba függesztett barátságos dekorációnak, az itt-ott elrejtett személyes tárgyaknak, a figyelmes kiszolgálásnak és a jól tartásnak köszönhetően úgy éreztem magam, mintha éppen látogatóba ugrottam volna be kedves ismerősökhöz. Rendben, a számla kiegyenlítése az ismerős látogató érzésnek nem szerves része, de ettől eltekintve áll az érzés.drkuktart_veszprem_tizen1specialtycafe16.jpg

Ez az érzet csak megerősítést is nyert, mikor távoztamban kérésemre hihetetlenül készségesek voltak saját tippekkel ellátni a tekintetben, hogy ha ismét megéheznék - tudom, ennek kevés esélye volt, de pár óra a hidegben nyilván megteszi a hatását -, milyen egységeket érdemes még útba ejtenem Veszprémben. Mert ugye nincs is jobb a helyiek által is látogatott helyeknél. Ha szívesen iszogatnál a Tizen1-nek otthont adó éltes ház patyolat falai között, a nyitvatartás és egyéb hasznos információk miatt először lesd meg közösségi oldalukat itt, majd meg se állj Veszprémig, a Kereszt utca 11. számig.   drkuktart_veszprem_tizen1specialtycafe17.jpg

drkuktart_veszprem_tizen1specialtycafe18.jpg

Ha tetszett a bejegyzés, kövesd a blogot Facebook-on itt és Instagram-on itt vagy a Bloglovin segítségével!

Szép napot!

If you like the post, follow me on Facebook here or Instagram here to be notified about every new post. Follow my blog with Bloglovin!

Have a nice day!

DRKUKTA

Kérlek, hogy tartsd tiszteletben szerzői jogaimat. A Blogon vagy a hozzá kapcsolódó felületeleken megjelenő cikkek tulajdonosa és jogosultja a DRKUKTART bloggere. Ezen szellemi alkotások teljes vagy részbeni felhasználása különösen, de nem kizárólag üzletszerzési, marketing vagy más egyéb kereskedelmi célra a blogger előzetes írásbeli engedélye nélkül szigorúan tilos! 

Please, respect my copyrights. All articles (partly and in full) belong to the intellectual property of the blogger of DRKUKTART. Using any part of the blog (including but not limited photos, articles in part or in full) for any purpose especially for marketing or other commercial reason is strictly prohibited without the preliminary written permission of the blogger! 

Szólj hozzá!

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
JOGI NYILATKOZAT KAPCSOLAT Copyright © 2005-2023 Drkukta - Drkuktart. Minden jog fenntartva. Bármilyen célra történő felhasználása csak a szerző előzetes írásbeli hozzájárulásával engedélyezett.⎪All rights reserved. Do not use or reproduce without preliminary written permission.
süti beállítások módosítása