ÍGY ÉLTÜK TÚL A HŰVÖS BALATONI HOSSZÚHÉTVÉGÉT (Programs for long weekend at Lake Balaton in case of cool weather)

2015. augusztus 31. 23:31 - drkuktart

Balatonfüredi Borhetek 2015

Negyedik éve járunk le augusztus huszadika környékén Balatonfüredre. Eddig az időjárás kegyes volt napimádó énünkhöz, így túl sok fejtörést nem okozott a napi program megtervezése. Az idei év  augusztus huszadikai hosszúhétvégéjén viszont balatoni strandon pancsoló kislány szerepét ezúttal meghagytuk másoknak.

Visszaemlékezve a múlt évi kiruccanásunkra, elmondható, hogy szinte ki sem tettük a lábunkat Füredről. A napi adag napfürdőzést, és az éttermi vacsorát követően mindig a Tagore sétányon kötöttünk ki. Idén viszont nemigen volt kedvünk az alig húsz fokban a strand közelébe menni, majd ezt követően a sétányon ücsörögni egy kellemesre hűtött fehérrel vagy éppen rozéval a Balatonfüredi Borhetek kebelében. Voksainkat ezúttal a Balaton-felvidék mellett tettük le, és, ha még a zsúfolt napi programot követően a nap végére maradt még erőnk meglátogatni a Balatonfüredi Borheteket, abban az esetben ettől a kihívástól sem zárkóztunk el. A hétvégét a tűzijáték megtekintésével nyitottuk meg. Füred szép kis csinnadrattát rittyentett, és ezúttal szerencsére nem a látványosság  vagy bármi ellen általában károgók mindnhol fellelhető csoportja mellé ültünk le, így gyakorlatilag zavartalanul élvezhettük az eseményt. Az utolsó rakéta eldurranásával nekünk is annyi volt, hívott az ágy. Hiába, egy végighajtott három napból álló munkahét kikészíti az embert. Másnap nem kevesebbre, mint a Tagyon Birtokra való el-feltekerésre vállalkoztunk. Ehhez a Tagore sétány végén álló kölcsönzőből béreltünk bicajokat. Borús idő esetén mindenképpen javasolt előre foglalni, félretetetni kerékpárt, nehogy hoppon maradjon a kedves tekerni vágyó. Mi még éppen belefértünk a napi darabszámba, de egy vékonyka hajszálon múlt az egész. Megjegyezném világítás nem járt a kétkerekűekhez, így az alkonyatba, estébe nyúló kerékpározás ezen része meglehetősen diszkomfortossá vált. A Füredről a Tagyon Birtokra való tekerést csak az igazán edzetteknek ajánlom egy huzamba. Mi - tisztelet a kivételnek - nem ezt a kategóriát erősítettük, így volt alkalmunk és kifogásunk megállni Akaliban, méghozzá a Terasz Vendéglőben. Miután a Tagyon Birtokon is enni készültünk, de a vércukorszintünknek előtte is adtunk volna egy lökést, a Terasz Vendéglőben mákos-szilvás palacsintákon osztoztunk a frissítő mellett. A kiszolgálás nagyon kedves és figyelmes volt, a fröccs életmentő, a palacsinta egy álom. Aki még nem tekert át Akali lenti részén (itt a bicikli út nem a 71-es út mentén vezet, hanem jóval közelebb a tóhoz), annak feltétlenül ajánlom, hogy ejtse útba, elbűvölő régi parasztházak kísérik a Kossuth Lajos utcát végig. Innen már csak jópár kilométer volt a Tagyon Birtok Hegyestű alatt. A fenekünket már nem éreztük, de hajtott a csordaszellem. A Tagyon Birtok szívélyes vendéglátásáról itt olvashatsz. A pénteki, hozzávetőleg ötven kilométer tekerés után semelyikünk nem vágyott másra, mint arra, hogy sejhaját, és sajgó testét vízszintesbe tudja. Nem vitás, jól aludtunk aznap éjjel. Miután az idő szombatra sem fordult át ideális fürdőidőbe, de biciklizni már nem vágytunk annyira, alsó fertályunkat lehetőleg kímélve visszatekertünk a kölcsönzőbe. Kell az energia címszóval a Kedves Cukrászda meglátogatását nem hagytuk ki, ezt követően úgy döntöttünk, autóba vágjuk magunkat és meg sem állunk Badacsonytomajig. Ezzel nem voltunk egyedül, olyannyira nem, hogy a Badacsonyra felkúszó relatíve keskeny aszfaltsávon végig autók és gyalogosok sorai kígyóztak felfelé avagy onnan csorogtak lefelé. Szép kis forgalom volt, nem vitás. Mi a két Laposa közül ezúttal a Laposa Birtokot vettük célba. Az ott tett látogatásunkról itt olvashatsz. Senki nem sütheti ránk, hogy a szombati napon bármit is túlzásba vittünk volna, nem a végleteké, inkább a lassan jársz-tovább élsz mottó volt a nyerő. Kipihenve a csöppet sem fárasztó autóutat, este végre ismét lelátogattunk Füreden a Tagore sétányra, és kicsit elromantikáztunk az újonnan épült stégeken. A vasárnap a búcsúzás napja volt, de nem adtuk olyan könnyen a nyaralásunkat. Búcsút intettünk ugyan a Park Hotel lelkének, a szerintem egyedülálló módon lelkes, kedves és elkötelezett szállodavezetőnek, de a Balaton környékét még nem hagytuk el. Becéloztuk a Káptalantóti Liliomkert Piacot. Erről az elbűvölő piacról itt olvashatsz. Alig egy óra piacozást követően, kellőképpen kitikkadva a vasárnap nyakunkba szakadt kánikulától, Budapest felé megálltunk a Fő út mentén tárt kapukkal álló Pálffy Pincészetnél, ahol szívet melengető vendégszeretetben volt részünk. A legutolsó látogatásunkról itt olvashatsz. Ennyit a szövegből, jöjjenek a képfoszlányok!

Ez a főként borús négy nap kitűnően igazolta, hogy van keresnivalónk a Balatonnál akkor is, ha éppen nem süt hétágra a nap. Igaz ugyanakkor, hogy nem elég a lelkes túrázók, látogatók, vendégek akarata és tömege, a helyi látnivalóknak és vendéglátóhelyeknek is alkalmazkodniuk szükséges nyitvatartás és programkínálat szempontjából a kereslethez. Remélem a fenti élménybeszámolóból te is találtál olyan mozzanatot, amit egy elkövetkező balatoni hosszúhétvége során hasznosítani tudsz. Jó tervezgetést!

Ha tetszett a bejegyzés, kövesd a blogot Facebook-on ITT és Instagram-on ITT, vagy, ha úgy tetszik értesülj a friss bejegyzésekről a Bloglovin segítségével! És még egy kis infó: a Facebook-on a Tetszik mezőre téve a kurzort, jelöld be az "Értesítéseket kérek" mezőt, hogy valóban értesülj az izgalmas új bejegyzésekről!

Szép napot!

If you like the post, follow me on Facebook HERE or Instagram HERE to be notified about every new post. Follow my blog with Bloglovin! And one more advise to really get notifications about new posts on Facebook: don't forget to mark 'Get Notifications' under the 'Liked' button of my Facebook site!

Have a nice day!

DRKUKTA

A Blogon vagy a hozzá kapcsolódó felületeleken megjelenő cikkek tulajdonosa és jogosultja a DRKUKTART bloggere. Ezen szellemi alkotások teljes vagy részbeni felhasználása különösen, de nem kizárólag üzletszerzési, marketing vagy más egyéb kereskedelmi célra a blogger előzetes írásbeli engedélye nélkül szigorúan tilos!

All articles (partly and in full) belong to the intellectual property of the blogger of DRKUKTART. Using any part of the blog (including but not limited photos, articles in part or in full) for marketing or other commercial reason is strictly prohibited without the preliminary written permission of the blogger!

Szólj hozzá!

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
JOGI NYILATKOZAT KAPCSOLAT Copyright © 2005-2023 Drkukta - Drkuktart. Minden jog fenntartva. Bármilyen célra történő felhasználása csak a szerző előzetes írásbeli hozzájárulásával engedélyezett.⎪All rights reserved. Do not use or reproduce without preliminary written permission.